![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3,1 MrdFt elvonásával sérül az egyenlő bánásmód elve 2006/11/13 Az Országgyűlés 2006. november 13-án elfogadta azt a kormányzat által támogatott előterjesztést, miszerint a 2005. évi közoktatási kiegészítő támogatás elszámolása gyanánt 1.840,6 Mft illeti meg az intézményfenntartó egyházakat.
Az Országgyűlés 2006. november 13-án elfogadta azt a kormányzat által támogatott előterjesztést, miszerint a 2005. évi közoktatási kiegészítő támogatás elszámolása gyanánt 1.840,6 Mft illeti meg az intézményfenntartó egyházakat. Az egyházak a zárszámadás interneten is elérhető adatainak felhasználásával arra a következtetésre jutottak, hogy a tényszerű összeg 4.969,6 Mft, azaz tanulónként Hogyan fordulhatott mindez elő? A Pénzügyminisztérium és az Oktatásügyi és Kulturális Minisztérium olyan adatokkal tévesztette meg a Tisztelt Házat, melyek egyáltalán nincsenek összhangban a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló előterjesztés indoklásában található háttéradatokkal. A kérdés adott: vagy valótlan adatokat tartalmaz a zárszámadás, vagy a kormányzat A helyi önkormányzatok tényleges nettó működési kiadása 2005-ben 825.000,0 Mft [lsd. Általános indoklás IX. fejezet 4.1 pont (110. o.)], a tényleges nettó felújítási kiadása pedig 16.510,961 Mft. A PM-OKM adatai közel 9.537,7 Mft-tal eltérnek a PM által összeállított zárszámadás adataitól. Feltehető a kérdés: mikor állított valótlant a PM? A zárszámadás beterjesztésekor vagy a kiegészítő támogatás pótlásának meghatározásakor? Az önkormányzatok nettó működési és felújítási kiadásainak összege az egyházak által segítségül hívott tényszámok alapján 841.510,,961 Mft. Az önkormányzatok figyelembe vehető saját bevétele 47.200,0 Mft [lsd. Általános indoklás IX. fejezet 4.1 pont (111. o.)]. A PM-OKM adatai közel 30.297,7 Mft-tal eltérnek a PM által összeállított zárszámadás adataitól. Feltehető ismét a kérdés: mikor állított valótlant a PM? A zárszámadás beterjesztésekor vagy a kiegészítő támogatás pótlásának meghatározásakor? Az egyházi fenntartók által is elérhető pályázati forrás összege mindkét számítás szerint 4.464,612 Mft. A saját bevétel és a pályázati forrás levonásával az önkormányzatok nettó számított kiadása 789.846,349 Mft. Ezt az összeget csökkenteni kell az egyházakat is megillető 492.365,2 Mft összegű állami normatív támogatással [az önkormányzati fenntartók normatív állami támogatása ugyan 509.940,1 Mft (lsd. Általános indoklás IX. fejezet 4.1 pont 111. o.), azonban az egyházi fenntartók nem juthattak közvetlenül hozzá 17.574,9 Mft támogatáshoz, s a két összeg különbözete a 492.365,2 Mft], így a közoktatási kiegészítő támogatás 2005. évi alapja 297.481,149 Mft. Az 1.604.573 fős önkormányzati gyermek- és tanulói létszámra tekintettel a közoktatási kiegészítő támogatás 2005. évi elszámolt összege 185.396 Ft/tanuló. Mivel az egyházi fenntartású intézmények gyermek- ill. tanuló súlyozott átlaglétszáma 86.585,31 fő, s 2005. évben az egyházi fenntartók előlegként 11.082,919 Mft-hoz juthattak hozzá, őket 2006 decemberében további 4.969,651 Mft illetné meg. A PM-OKM előterjesztést elfogadva azonban ez az összeg csupán 1.840,6 Mft.
A 2005. évi egyházi közoktatási kiegészítő támogatás eltérő számítása
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|